"עוטף ישראל" - סיור בעקבות מלחמת "חרבות ברזל"

יום שלישי, 29/10/2024כ"ז תשרי התשפ"ה

שעה: 07:00

מיקום: יציאה מהספרייה העירונית, דוד רמז 14, קרית אתא

מחיר: 50 ₪

לא נותרו מקומות לפעילות זו
event_img

טיול ב"עוטף ישראל" במלאת שנה ל"שבת השחורה".

יותר משנה חלפה מאז היום הנורא ההוא. שנה של מלחמה וכאב, אבל לצידה גם ניצני השתקמות ראשונה של ישובי "עוטף ישראל". זו עת טובה לרדת דרומה אל החבל, לראות, לחוות, לפגוש וגם לחזק מעט. כמובן - רק היכן שניתן ומקובל להיכנס, רק היכן שביטחונית אפשרי ושקהילות העוטף פתחו את שעריהן למבקרים.
לאחר הפסקת בוקר בצומת יד מרדכי נמשיך לסיור במושב נתיב העשרה, ש - 20 מבניו נרצחו ב"שבת השחורה". נשמע את סיפורו של המושב שהועתק מסיני לאחר הסכם השלום עם מצרים, והפך למעצמה חקלאית. נצפה אל בית להיה, בית חנון ועזה הסמוכות, נתרגש ב"גן העשרים" לזכר הנרצחים וב"חומת השלום".

נמשיך למגרש המכוניות השרופות הסמוך למושב תקומה. המכוניות הללו מספרות בדרכן את אירועי האסון, והמקום הפך למיזם הנצחה מרגש של משפחות שכולות ושל סיפורי גבורה שלא יאומנו על ישראלים אמיצים שחירפו נפשם כדי לחלץ ולעיתים שילמו בחייהם.
המקום המטלטל ביותר הוא חניון רעים בו אירע הטבח הנורא ביותר בתולדות המדינה, במסיבת הנובה. הדממה הנוראה (המופרעת רק בירי תותחים ישראלי מעת לעת) זועקת אלינו דרך מאות תמונות הנרצחים, תכתובות וואטסאפ של המסתתרים שנרצחו ב"סיפור המכולות" ו"אסון האמבולנס" ועוד.
נירגע מעט בטיול רגלי יפה ביער רעים ונחל גרר, ונחזור לימי יצחק ואבימלך מלך גרר.
בקיבוץ עלומים נעצור לארוחת צהריים בשרית טובה בחדר האוכל, הזדמנות לביקור קצר באזור הרפת ומטע האבוקדו, בו אירע הטבח בעובדים הזרים בקיבוץ.

מדריך: איתן עומר.

עלות (כולל ארוחה צהריים): 50 ש״ח.

הרשמה אפשרית רק לאחר קבלת אישור מחגית סייג.

לא נותרו מקומות לפעילות זו

למידע נוסף מלאו את הפרטים: